
Barnens Ö (lättläst)
Ginza
Reine har bestämt sig. Han ska inte åka till Barnens ö. Han vill inte. Han har mycket att fundera över. Vem är hans farsa? Varför måste man bli vuxen? Vad händer efter döden? Om man ska fundera kan man inte vara på Barnens ö med en massa skränande ungar omkring sig. Reine ska stanna hemma i stan i stället. Bo ensam hela sommaren och klara sig själv. Han träffar alla möjliga typer: Tant Olga, Grisen Stig, Nora, raggar-Hester och Döden. Det blir en händelserik sommar. Barnens ö av PC Jerslid är bearbetad till lättläst svenska av Niklas Darke.
79.00 kr