Ondskan (lättläst)

Ondskan (lättläst)

Ginza

Varje kväll måste Erik följa med farsan in i sovrummet. Han får dra ner byxorna och farsan slår honom så att blodet stänker upp på väggarna. Erik skickas till internatskolan Stjärnsberg. Äntligen ska han slippa farsan, slippa att få stryk. Nu börjar hans nya liv. Men de äldre eleverna hatar Erik. De hatar att Erik är bäst på simning. De hatar att han inte är rädd för dem. Skolkamraterna är värre än farsan, mycket värre. Ska Erik slå tillbaka eller ska han vinna över dem på något annat sätt? Jan Guillous Ondskan är en av Sveriges mest älskade böcker och finns också som film. Johan Werkmäster har bearbetat den till lättläst.

99.00 kr

Liknande produkter